Un trimestre “dialogant a l’aula”

El primer trimestre del curs 2017-2018 ha estat una temporada moguda per l’equip de Mediam i és que hem dut a terme el projecte Diàleg a l’aula subvencionat per l’ajuntament de Barcelona.

Hem treballat en sis escoles i instituts de la ciutat per col·laborar amb diferents equips de professionals de l’educació, amb l’alumnat de diferents nivells educatius i famílies per compartir eines de mediació i de gestió dialogada de conflictes.

Ha estat una tasca molt gratificant per nosaltres perquè els infants i el jovent aporten una visió molt diferent de la dels adults de com afronten els conflictes. Ens ha servit per aprendre conjuntament!

En aquest projecte s’han desenvolupat diferents dinàmiques a partir de metodologies pràctiques derivades de la visió restaurativa i la comunicació no violenta, per tal d’adaptar la temàtica a les necessitats de cada grup.

Gràcies a propostes d’aquesta tipologia es pot fer arribar de forma ràpida i breu una introducció a noves metodologies. Oferir un “tastet” als entorns d’educació formal per poder veure la practicitat de la mediació en diferents àmbits del nostre dia a dia i de les noves generacions.

Per això, aprofitem aquest moment per fer un agraïment sincer a aquells centres educatius que ens han pogut obrir les seves portes perquè puguem col·laborar aquestes experiències. Moltes gràcies a l’escola Jaume I, l’escola Lavínia, l’escola Mare Nostrum i l’escola Ramon Llull, com també a l’institut Ausiàs March i l’institut Dr. Puigvert. Ha estat un veritable plaer!

L’equip de Mediam