Àmbit: Escolar

Projecte /

Diàleg a l’aula

Convivència

Subvencionat per /

Ajuntament de Barcelona

Diàleg a l’aula és un projecte que integra la intervenció a l’aula amb el treball amb l’equip docent.

 

Plantegem activitats dinàmiques, participatives i vivencials que motiven a totes les persones participants a reflexionar sobre la comunicació, la gestió dels conflictes i les respostes emocionals en el nostre dia a dia.

 

Nens i nenes de diferents escoles de primària de Barcelona, joves de diferents instituts i equips docents molt plurals, ens ensenyen com tots i totes podem aconseguir una convivència que respongui a les necessitats del grup i alhora poder gestionar positivament els seus conflictes.

Fem servir una metodologia inspirada en les pràctiques restauratives i la comunicació NoViolenta, posant el focus d’atenció principalment en:

La percepció → els nostres interessos i experiències ens mouen a tenir una interpretació diferent a la que tindrà una altra persona de la mateixa situació. Què fem davant aquesta diversitat?

 

La comunicació → com a éssers humans tenim capacitat de raonament i de parla, però cal potenciar al màxim la qualitat del diàleg, ja que la clau no està en el discurs sinó en l’escolta.

 

El vincle → enfortir relacions i empatia entre les persones que viuen en comunitat i que formen part d’un grup és imprescindible per potenciar una bona convivència que sàpiga gestionar els seus conflictes per promoure un creixement saludable.

 

El gènere → atendre a la diversitat i posar èmfasi en la igualtat des de les escoles per aconseguir canviar conductes discriminatòries en la nostra societat.

Quatre escoles i dos instituts, tots de Barcelona ciutat, han estat els participants en la primera edició del projece “Diàleg a l’aula”.

Les reflexions d’alguns dels mestres que han protagonitzat aquest projecte ens aporten una visió més pràctica dels objectius assolits.

David – Professor de l’Escola Lavínia:

 

“No es tracten els conflictes només d’una manera superficial sinó que s’aprofundeix molt i s’arriba a treballar tot el tema emocional, tot el tema de cohesió de grup, i sobretot, a empatitzar amb les diferents parts que tenen un conflicte”

 

“El primer topall que ens trobem a l’hora de resoldre un conflicte, que no som capaços d’escoltar a l’altra persona i ens quedem amb el nostre punt de vista. En aquest aspecte sí que hem vist una mica de millora perquè fins i tot ells mateixos, en algun moment donat, arriben a censurar-se, en el sentit de dir -si us plau, deixa que està parlant- i que pugui acabar el seu discurs”

 

Arantxa- Professora de l’Escola Mare Nostrum:

 

“Crec que el valor afegit que aporta el projecte Diàleg a l’aula a la classe és adonar-se’n que hi ha diferents formes de resoldre els conflictes i que s’ha d’introduir la paraula i els sentiments per fer-li entendre als altres també els que ens està passant”

 

“A mi m’ha aportat una voluntat de canvi en la vida, és a dir, en la forma d’actuar que evidentment vull que es tradueixi en la meva feina també”

Ivan – Professor de L’Institut Doctor Puigvert:

 

“Una intervenció externa on s’ha intentat que els alumnes aprenguin a resoldre conflictes mitjançant el diàleg i pel camí de la no-violència”

 

“Jo crec que als nanos els ha aportat més del que molts d’ells pensen i que ha estat força interessant. Per mi ha estat un projecte lluminós perquè m’ha permès conèixer als meus alumnes”

Si creus que podem treballar conjuntament a la vostra escola o entitat, no dubtis a contactar amb nosaltres.

Ens pots enviar un missatge a través del següent formulari, indicant les vostres dades de contacte, i tan bon punt com ens sigui possible contactarem amb tu per veure quina podria ser la millor manera de traslladar la nostra manera de treballar a la vostra entitat.

 

També si ho prefereixes pots contactar amb nosaltres per telèfon: 653 276 153

MEDIAM és una entitat amb seu a Barcelona que treballa en l’àmbit de la mediació com a eix transformador dins les entitats. Erat utamur erroribus est ne, te nostro meliore intellegebat sea. Congue verterem ei mel, imperdiet aliquando te ius, cu est bonorum forensibus signiferumque. Ei dicat feugait qui, pro ne agam veri pertinacia. In usu dico veritus.